Annons:
Etiketteuropa
Läst 1381 ggr
monstermash
9/22/13, 2:41 PM

Vilken stad i England bor ni i?

Till er som bor i England eller vill flytta dit, vilken stad/by bor ni i och hur kommer det sig att ni flyttade just dit? Har ni bott någon annanstans innan i England?

Annons:
ettlitetalias
9/22/13, 4:31 PM
#1

Jag bor i Carlisle. Blev head huntad till universitetet och tog platsen. Har inte bott någon annan stans..

monstermash
9/22/13, 4:43 PM
#2

#1 - Trivs du? :)

ettlitetalias
9/22/13, 5:07 PM
#3

Ja, inga större fel här direkt. Lagomt stor stad med bra förbindelser till Newcastle, Edinburgh, Glasgow, Manchester osv. Lake District runt knuten och Hadrians wall. Men jag har hemlängtan.. Saknar stora skogar och sjöar att bada i :)

monstermash
9/22/13, 5:12 PM
#4

#3 - Jag tycker staden verkar rätt tråkig faktiskt, men jag är inte insatt och har aldrig varit där. Men det beror ju förstås på vad man är för någon människa också. :) Det finns väl inte så mycket natur/parker i närheten har jag för mig?

ettlitetalias
9/22/13, 5:18 PM
#5

Ja, någon metropol är den ju knappast! Natur och parker finns det en hel del av, men för mig som är van med mil efter mil av skog och äng så är det inte nog.. Och Lake District är ju underbart om man är ute efter friluftsliv. Men är det en rejäla utekvällar eller spännande events man är ute efter, då flyttar man nog bäst någon annanstans. Visst händer det saker, och det är en del större band osv som kommer och spelar i Sands eller på Brickyard, men det är ju inte nåt som händer varje vecka precis. Men då är det ju tur att de stora städerna ligger så pass nära att man kan välja och vraka mellan dem :)

monstermash
9/22/13, 5:42 PM
#6

#5 - Jag vill absolut inte bo i en storstad, men närheten till natur och skog avgör nästan allting. Jag vill hellre bo på landet eller en liten by än i en liten stad dock. :)

Verkar rätt okej. Vilka engelska städer är det som är närmast? :)

Annons:
ettlitetalias
9/22/13, 8:11 PM
#7

Newcastle, Edinburgh, Glasgow, Manchester ligger närmast :)

monstermash
9/22/13, 8:46 PM
#8

Ja okej! Jag får ta och kolla upp staden lite närmare känner jag. :) Kul med tips på en stad jag faktiskt aldrig tänkt på.

[MajaWrangstadh]
9/22/13, 10:24 PM
#9

London! Grym stad, mycket på gång vilket jag älskar. Jag har bara varit här i två veckor dock så jag har inte hunnit börja sakna naturen ännu, men det kommer nog… 🤫

monstermash
10/5/13, 6:27 PM
#10

Inga fler som bor i England?

leemland
10/5/13, 9:17 PM
#11

Min syster gör :P haha. 

Har lite funderingar att kanske själv flytta dit :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

monstermash
10/5/13, 9:25 PM
#12

#11 - Kul, vart vill du bo då?

leemland
10/6/13, 11:03 AM
#13

#12 Jag vet inte riktigt :P Men inte London de vet jag :P
Skulle gärna kunna tänka mig någon lite mindre stad de finns ju så sjukt mycket att välja på där :) Men universitetsstäderna Cambridge och Oxford känns lockande , (mest historiskt och byggnader för mig). De är svårt att bara välja ett ställe tycker jag :P  

En annan dröm som jag verkligen vill är att flytta till Skottland :) Det har lockat mig i många många år :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
monstermash
10/6/13, 11:34 AM
#14

#12 - Aha okej. Då har vi kommit lika långt ungefär… ;)

Anibaz
10/14/13, 9:26 AM
#15

Det blir med största sannolikhet Sheffield för min del.

Upp till toppen
Annons: