Annons:
Etikettallmänt
Läst 2134 ggr
Pelle Långlös
4/3/13, 6:37 PM

Drömmer ni om något annat land...

…än den ni flyttat till. (allt fick inte med i rubriken).

Jag bor på Åland men drömmer om att få bo i Japan eller Norge. Vet inte om jag vågar flytta själv.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
[Tilde]
4/3/13, 6:53 PM
#1

Hmm… Ett varmare land vore kul att bo i i några år, Spanien eller kanske Japan :)

Hamsterlycka
4/18/13, 7:56 AM
#2

USA, Los Angeles. :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[Yllhilda]
4/24/13, 11:08 PM
#3

Åland? Så spännande! Vad gör man där?

Jag skulle kunna flytta vart som helst i princip, bara någon är villig att följa med. Gärna något land med mycket skog och vildmark. Kanske lite mer 'omoderniserat' vore spännade för en tid.

Pelle Långlös
4/25/13, 5:28 AM
#4

Tja nästan allt som man gör i Sverige. Alla sporter finns ju inte här eller alla utbildningar.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Tilde]
4/25/13, 8:29 AM
#5

#3 Sverige har ju mycket skog och vildmark 😉 Eller menar du mer Amazonas eller Mongoliet? :P

[Yllhilda]
4/25/13, 11:19 AM
#6

#5 Det stämmer, men Sverige är lite väl 'välfärdigt'. Jag tänkte mer i banorna Rumänien eller dylikt östland. Länder där it-stressen inte helt och hållet nått. Fast, Mongoliet var ingen dum idé. ☝️

Annons:
[Tilde]
4/25/13, 1:17 PM
#7

#6 Jaha, då förstår jag! :) Ja från vad jag har sett på bilder och på TV så verkar Mongoliet vara riktigt vackert med stora "ödemarker" (fast där folk bor i minismå samhällen). Dit borde man åka någon gång. 🙂

[Yllhilda]
4/25/13, 2:46 PM
#8

#7 Absolut! Och en hel kultur baserad på hästrygg. Vad kan vara mer spännande? 😛

Fialotta89
6/30/13, 10:06 PM
#9

Någonstans i Afrika o arbeta med rehab på djur och liknande.

[Tilde]
6/30/13, 10:08 PM
#10

#9 Åh det ville jag faktiskt förut… men tror inte Afrika passar mig med tanke på att jag har insekts och bakteriefobi… 😛

Fialotta89
6/30/13, 11:47 PM
#11

#10 Då kan det bli lite svårt :) Men gör ett försök o kanske åka dit en vecka eller nåt det är helt fantastiskt. Insekter har jag inte märkt så mycket av när jag varit där, men bakterierna frodas.

Halvdansken
7/4/13, 2:32 PM
#12

#8. "Och en hel kultur baserad på hästrygg. Vad kan vara mer spännande?"

Kanske att bryta ett ben eller få blindtarmsiflammation när du ligger i ett tält 100-tals kilometer från närmsta stad?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

scheindel
7/10/13, 5:49 PM
#13

jag drömmer om många länder, men det kan kanske hänga samman med att jag faktiskt bor i sverige just nu sedan 3 år tillbaka och knappt kan vänta tills jag kan flytta härifrån igen (1 år kvar), så just nu känns vad som helst lockande.

men jag har alltid drömt om afrika (förutom sydafrika -been there, done that), indien och södra frankrike.



Annons:
Halvdansken
7/10/13, 9:33 PM
#14

#13. Varför är det så hemskt att bo i Sverige?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Tilde]
7/10/13, 9:41 PM
#15

Undrar som #14, Sverige är ju helmysigt! 😃

Pelle Långlös
7/11/13, 10:15 AM
#16

Som land är nog Sverige mysigt men det kanske finns bättre "stöd" att få. Som tex. så tycker jag det är horribelt att 1-åriga barn börjar på dagis vilket här på Åland är väldigt sällan som de börjar så tidigt. Visst finns det såna som börjar tidigt. Det är det jag menar med stöd. Vi har bättre ekonomiska förutsättningar som inte finns i Sverige.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

scheindel
7/11/13, 4:19 PM
#17

det är väl bara en smaksak helt enkelt. sverige har många fördelar men det är inte landet för mig. jag gillar varken klimatet eller samhällsklimatet.



abelyn
8/6/13, 1:29 PM
#18

Alltid drömt om Hawaii….
fina palmer, fint vatten, lugn och ro i en liten stuga nära havet.
Man får dock se upp för visa tidsvattnen men det är det värt.
Läsa ute i hängmattan vid havet, ja, låter som en semester mer än ett boende dock, hade väl aldrig haft råd med det haha. 😉

[MajaWrangstadh]
9/10/13, 7:25 PM
#19

Jag bor i London sedan en vecka tillbaka. Har tidigare bott i Sverige, Schweiz och Sierra Leone. Jag drömmer om New York! Inte för att jag är speciellt förtjust i USA som så, men New York verkar grymt. Annars lockar Kina väldigt mycket.

[Tilde]
9/22/13, 4:05 PM
#20

Jag har faktiskt svårt att tänka mig ett land utanför Norden där jag skulle kunna bo permanent. USA är intressant, men de klagar alltid på att vi har hög skatt, men de betalar i princip lika mycket och får ändå inte gratis läkarvård eller gratis skolgång. Sen är det så korrupt.. :/

Min sambo har bott i både Hong Kong och Singapore och det sistnämnda lockar väldans mycket! Dock finns det gigantiska insekter där, som inte direkt går hand i hand med min insektsfobi/skräck.

Annons:
[MajaWrangstadh]
9/22/13, 10:17 PM
#21

#20 Vill du bo i ett land som liknar Sverige men med lite bättre väder etc (hehe) så måste jag tipsa om Schweiz! Så himla mysigt, vackert, och bra ställe att bo på, med grym livskvalitet och liknande värderingar som hemma i Sverige. Tips tips!

[Tilde]
9/23/13, 2:24 PM
#22

#21 Jaså? :) Ja det låter ju inte helt fel! Har inte varit där (bara i Österrike), så dit får jag absolut åka någon dag! Kanske flyttar vi dit i framtiden då min sambo vill jobba inom hotellbranshen och Schweiz ska ha den bästa hotellskolan i världen, haha. 😂 Nej men får åka dit i alla fall och se hur det är :)

[MajaWrangstadh]
9/23/13, 2:56 PM
#23

#22 Ja precis! Denna http://www.ehl.edu/eng va? Min kompis kom in där, den är jättebra tydligen:)

[Tilde]
9/23/13, 8:15 PM
#24

#23 Ingen aning, men möjligt. Det kostar tydligen svinmycket i alla fall :P

Lexlex
11/11/13, 12:34 PM
#25

Skulle vilja flytta tillbaka till sverige eller kanske till australien.

Upp till toppen
Annons: