Annons:
Etikettkultur-tradition
Läst 1026 ggr
[Tilde]
3/8/13, 4:50 PM

Hur firar ni påsk?

Firar ni påsk där du bor? Hur firar ni i så fall? :)

I år kommer min familj hit på besök under påskhelgen, men det blir inte så mycket påskfirande. Jag bjuder på en god middag på långfredagen, dukat med servetter vikta som påskharar och en bukett tulpaner. Sedan ska vi på en liten "påsk"-lunch hos svärmor på lördag. :)

Ser verkligen fram emot det!

Annons:
Pelle Långlös
3/18/13, 4:45 PM
#1

Jag blir ensam hemma. Det är vilken helg som helst för mig. Tyvärr så blir jag då borta så länge från jobbet och att vara hemma är skitjobbigt.  Vanliga helger är så långtråkiga redan.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Sofy
3/19/13, 12:38 PM
#2

Firar inte högtider men när jag bodde i Nederländerna hade vi alltid någon liten finare middag för familj och nära. I år kanske jag lagar något extra gott bara för att men har inga planer att fira eller uppmärksamma påsken på något vis.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[Tilde]
3/19/13, 2:27 PM
#3

Jag tycker det är mysigt att påskdekorera, men det känns lite onödigt att köpa påskris och prydnader till vår lägenhet… Kanske blir när vi flyttar i radhus då :)

Pelle Långlös
3/19/13, 4:24 PM
#4

#2 Samma här. Firar inga högtider men jag kan göra något litet för barnens skull. SOm att ge barnen julklappar på julen och varsitt påskägg på påsken och inte så mycket mer.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Sofy
3/19/13, 4:39 PM
#5

#4 Har inga barn så jag behöver inte ens göra det😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Pelle Långlös
3/19/13, 4:51 PM
#6

Hehe. Själv har jag tre. 😛

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
[Zorita]
3/22/13, 12:01 PM
#7

Jag firar inte påsk, men kanske ska man se de konstiga påsktågen och känna sig lite som om man åkt tillbaka i tiden. Folk här gråter tom ibland över det där sorgliga med långfredagen. Saknar påskriset lite men vad ska man med sånt till när blommorna blommar för fullt redan och träden aldrig tappade löven?

Upp till toppen
Annons: