Annons:
Etikettövrigt
Läst 1211 ggr
[Tilde]
2/5/13, 5:53 PM

Svenskt pass

Hur gör ni som är svenska medborgare men bor utomlands, när ni ska förnya era pass? Måste man åka till en svensk polisstation, eller hur gör man? Förvånad

Annons:
leemland
2/6/13, 7:32 PM
#1

Jag tror du ska kunna ta dig till svenska konsulatet. Men i och med att du bor i danmark(vet inte om där finns svenskt konsulat) så kan det hända att du får ta dig till sverige :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tilde]
2/6/13, 7:36 PM
#2

#1 Jag läste att man kan ta sig till den svenska ambassaden i Köpenhamn, men då kostar det över 1000 kr istället för 350… Så det är nog bäst att göra det under ett Sverigebesök. Tungan ute

leemland
2/6/13, 7:42 PM
#3

ambassad heter de :P haha.

Ja det låter mycket billigare att ta sig "hem" :P Och idag så ska det inte ta så lång tid att få passet heller, tror det tog va 1 vecka bara för min syster att få det förra sommaren :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Pelle Långlös
2/6/13, 8:01 PM
#4

Jo till ambassaden skall du men det bordeinte bli dyrare för annars är det riktiga Ockerpriser där du bor.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[MajaWrangstadh]
2/7/13, 1:27 AM
#5

Jag åkte till Sverige och fixade det, det löste sig ganska bra i och med att jag hade planerat in två hemresor ungefär en månad isär (nytt pass tar kanske 2 veckor) så jag beställde det under första resan och hämtade ut det under andra!

Annars är det bara att gå till ambassaden i landet där du bor:)

[Tilde]
2/7/13, 9:41 AM
#6

#4 Jo jag kollade upp det och det är riktigt dyrt om man fixar det på ambassaden för det ska tillverkas i Sverige och skickas, osv. Får nog göra som Maja :)

Annons:
leemland
2/7/13, 1:00 PM
#7

Du ska kunna göra passet var som i Sverige. Så du kan bara ta bron över och göra de i Malmö. :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tilde]
2/7/13, 2:20 PM
#8

#7 Är det så? På hemsidan står det att man ska välja län osv, men det kanske inte hade med det att göra. xD Fast jag lägger nog hellre ner pengar på att besöka min familj i Västerås än att åka över till Malmö. 

leemland
2/7/13, 5:34 PM
#9

Ja jag tror du ska kunna de:P. Ja de förstår jag, speciellt om man inte träffas ofta :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tilde]
2/7/13, 5:46 PM
#10

#9 Vi träffas kanske 1-2 gånger om året bara, beroende på när vi är lediga och hur ekonomin ser ut för mig. De kommer dock och hälsar på nu till påsk, så det ser jag fram emot! 

[Zorita]
2/8/13, 7:09 PM
#11

Man måste till ambassaden ja, konsulaten gör inte pass. I Köpenhamn är det ju sak samma men tex. här skulle jag behöva åka till Madrid för att fixa pass.

Det jag gjorde var att fixa passet med en gång när jag landade i Sverige och hämtade ut det igen innan avfärd. Funkade perfekt! Men jag vet många som behövt åka till Madrid, och det är ju både dyrt och jobbigt för en sån sak.

Däremot kan man rösta på konsulat, om nån var intresserad

Lavetta
2/17/13, 9:11 PM
#12

I Spanien tror jag man mste ta dig till Madrid.. Väldigt drygt om man inte bor i närheten!

leemland
2/17/13, 9:14 PM
#13

Jag har glömt säga att jag själv gjorde pass i förra veckan och då sa dom 3-5 arbetsdagar :P 

Kan meddela när jag får de hur lång tid de gick :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
[Tilde]
2/18/13, 9:55 AM
#14

Vad jobbigt det verkar vara i Spanien att åka till Madrid! Vad händer om man bor långt ner i söder, måste man fortfarande ta sig dit? 😮

#13 Ja men visst! :) Det är ju bra att veta så man kan planera nästa Sverigeresa väl så man hinner få sitt pass.

leemland
2/19/13, 3:06 PM
#15

Jag va hos polisen i torsdags innan kl 12 och idag fick jag sms att mitt pass va klart(innan kl 12)  :P Så ca 4 dagar tog de ju :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tilde]
2/19/13, 3:37 PM
#16

#15 Det gick ju väldigt snabbt! :) Vad bra! 😃

Upp till toppen
Annons: