Annons:
Etikettkultur-tradition
Läst 1065 ggr
[Tilde]
12/24/12, 11:15 AM

Julklappar

Vad har ni köpt för julklappar och när öppnar ni dem? :)

Annons:
Pelle Långlös
12/25/12, 8:19 AM
#1

Jag har köpt en del. Orkar inte rabbla upp dom via mobilen. Mina flickor öppnade sina med mig hemma hos deras pappa. Presenterna till mamma och brorsan lämnade jag till dom för någon vecka sen så de fick öppna sina utan att jag var närvarande.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Tilde]
12/25/12, 9:53 AM
#2

Jag köpte inte så många julklappar i år faktiskt. Pappa fick en 12 år gammal whisky, mamma fick parfym och fina salvor… Min sambo ska bli bjuden på middag och bio, så ska jag baka peanut butter cups till honom - vilket han älskar! Skrattande Vi öppnade julklappar igår efter Kalle Anka, men sambon och jag utbyter julklappar när jag kommer tillbaka till Danmark (den 29:e).

Halvdansken
1/3/13, 10:13 AM
#3

Och vi är så tråkiga att vi inte ger varandra nånting.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Tilde]
1/3/13, 10:40 AM
#4

#3 Har det aldrig blivit en tradition? Eller är det mer av ekonomiska skäl (kanske "onödigt" med julklappar)?

Av sambon får jag en sportbh, äntligen! Så ska jag fortsätta med min löpning så fort jag har fått den! Skrattande Nu ska jag bara skaffa tights, men det blir nog för det sista av mina julklappspengar, kanske…

Halvdansken
1/3/13, 11:30 AM
#5

Tja… vi är 50 år nu, att ge varanda nåt bara för att man "ska" känns inte nädvändigt. Vi ger presenter när man hittar nåt vi vet att den andra blir glad för.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: