Annons:
Etikettövrigt
Läst 1189 ggr
[Tilde]
2012-12-05 09:20

Medlemspresentation

Här kan vi alla presentera oss! Glad

Annons:
Chestnut
2012-12-16 16:50
#1

Ny här som nog inte kommer göra så mycket väsen av mig, har inte utvandrat ännu men ska göra det antingen nästa år eller absolut senast 2014 för studier till *någonstans* i centraleuropa beroende på vilket universitet jag kommer in på Glad Så kikar runt här för att hitta lite tips på hur man överlever utanför Sverige, utan mammas köttbullar Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tilde]
2012-12-16 17:17
#2

#1 Kul! Vad är det du vill studera? :)

beezus
2013-01-04 13:57
#3

Jag är ny här, är endast 13 år.

När jag blir 15 tänkte jag åka till USA ett år som utbytesstudent.

När jag blir vuxen ska jag bo i Asien eller Amerika.

Om utvandring skulle ske tidigare så blir det jag och mamma som i sånna fall skulle bli Danmark.  Mamma talar en del danska då hennes låtsas farfar var dansk. Hon vill till Odense, vet ingenting om den staden, och hur jag skulle kunna klara språket då jag har väldigt svårt för skånska med mitt dalmål så hur skulle Danmark gå?

Hamnade nog här för att jag är väldigt intreserad av utvandring vill utvandra själv och för att jag har släkt i Kanada som utvandrade för många år sen.

- Precis.

[Tilde]
2013-01-04 14:03
#4

#3 Kul! Jag ville också åka som utbytesstudent (till Japan), men det blev dessvärre aldrig av..

Jag är bosatt i Danmark och kan säga att Odense är den tredje största staden i Danmark (om jag minns rätt), men ligger på Fyn så vissa själländare tycker fortfarande det är lite bondaktigt där, haha. Tungan ute Danska är ganska svårt att lära sig flytande med uttal och allt, men de förstår en även om man har lite brytning, så du ska inte oroa dig :) Det bästa är att ha någon att öva med, som är dansk eller talar flytande danska. Då går det ganska snabbt att lära sig.

Chestnut
2013-01-04 17:31
#5

#2 Medicin Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tilde]
2013-01-04 17:36
#6

#5 Spännande! :) Lycka till! ^^

Annons:
leemland
2013-01-13 11:50
#7

Då kan ju jag skriva lite nu :P

Trillade över sajten ganska så precis, visste inte den fanns. 
Är hellt ny här och har inte riktigt hunnit kolla på sajten :P
Är i alla fall 24 i dagsläget. (sen i måndags, haha.) Och den stora drömen är utflyttning/emigrering. Och det har jag drömt om i många många år. Har stora funderinga på att studera utomlands till hösten, men vet inte än.

Har under ca 1 års tid släktforskat, och där har också intresset för emigrering/utvandring ännu en gång väckts till liv.

Undrar ni något så får ni fråga mig, jag har sjukt svårt att skriva presentationer :P

ps. kan en del om utvandring så jag hoppas kunna hjälpa till om det är något :P ds.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tilde]
2013-01-13 17:29
#8

#7 Välkommen hit och grattis i efterskott! Flört

leemland
2013-01-13 18:06
#9

#8 Tack så mycket :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[madelaine]
2013-01-19 15:03
#10

Hej!
Trillade precis in här för första gången.
Jag heter Madde, är 27 år och bor i Sthlm sen ett halvår tillbaka.
Sommaren 2008 var jag tokless på mitt dåvarande liv, så jag köpte en enkel biljett till Belgien där jag hade en bekant. Åkte i augusti, fick först jobb som Au Pair, sen som Groom (hästskötare) och gled sen in i IT-branschen. I november 2009 flyttade jag sen till Irland (jobbet flyttade, så jag hängde med) och blev kvar där tills i mars 2012 då jag tog med mig hund och pojkvän och tog en långsemester på Kanarieöarna. I juli flyttade vi till Sthlm, och här är vi kvar.
Jobbar, umgås med mina hundar och drömmer lite om att åka ut på nya äventyr.

[Tilde]
2013-01-19 21:05
#11

#10 Låter som ett riktigt spännande liv! Skrattande

[MajaWrangstadh]
2013-02-07 01:16
#12

Åh jag visste inte heller att den här sidan fanns! Vad roligt:)

Jag heter Maja och är 19 år gammal. Flyttade till Schweiz för 4 år sedan och bor här fortfarande, i norra delen precis på gränsen till Tyskland och Frankrike i staden Basel! Så himla fin stad.

Just nu har jag tagit ett litet sabbatsår efter gymnasiet, jobbar på en pub/klubb på helgerna och gör lite andra småjobb (typ tutoring och städning) samt hänger med vänner och rider min fina häst resten av tiden. :-)

Dock flyttar jag till Sierra Leone snart i fyra månader, och om allt går som det ska med CSN (peppar peppar!) så flyttar jag till New York i augusti!

http://majaelsas.blogg.se

[Pandoraelf]
2013-05-07 18:17
#13

Är relativt ny här, rest utomlands varje år sen jag föddes.. har ett stort intresse för andra länder och kulturer. Varit i väldigt många länder. Bodde i kina i nåra månader sammanlagt och så har jag studerat i Grekland. Är förövrigt väldigt förtjust i Hawaii, skulle mer än gärna åka dit någon gång. Bor just nu (tråkigt nog) i Sverige, vet inte hur framtiden ser ut men har som sagt ett stort intresse för Hawaii, så det kanske blir en resa ditåt någon gång med min fästman. Vet inte hur framtiden skulle se ut, men förhoppningsvis utspelar den sig i ett annat land men som sagt, det är ingenting jag vet just nu.

Annons:
[Tilde]
2013-05-07 19:48
#14

#13 Låter som riktigt roliga erfarenheter! Måste ha varit spännande att bo i Kina, så annorlunda som det är från Sverige.. Hoppas du kan flytta utomlands i framtiden också 👍

Upp till toppen
Annons: