Annons:
Etikettasien
Läst 1353 ggr
ParaKiss
6/27/08, 3:17 PM

Japan

Vet inte alls vart jag ska lägga detta inlägg. Så jag lägger den lite överallt…

Det är ju så att jag vill åka till Japan på språkresa och plugga japanska. Jag kommer då ev behöva hjälp ifrån CSN med studiemedel. Men man behöver då ha gymnasienivå, typ över 2000 p. Tydligen.

Men har inget…. Men fick i vårteminen G på grund eng.
Jag vart mobbad och hade en massa problem i skolan. Så jag pluggade inte klart. Håller just nu på att plugga in grund på Komvux.
Att komma på gymnasiebetyg och få de poäng jag behöver kan ta ca 3 år för mig. Men jag vill inte vänta så länge! Vill åka till Japan så fort som möjligt. Jag vill så gärna till Japan och stanna där längre tid. Och språkresa kändes som lättaste och billigaste alternativet. men har inte råd och betala språkresa själv. därför behöver jag CSN hjälp. Men kan inte eftersom jag behöver pängen. Och det kan ta flera år. vill inte vänta så länge… Tar för lång tid…

Hur kan jag ta mig till Japan? Vill ha förslag och flera alternativ… Snabba och billiga ena typ

Annons:
Ylva-Li
6/27/08, 8:09 PM
#1

Oj, det lät inte lätt.. Det första jag kommer att tänka på är att söka stipendium. Det finns hur många som helst att söka bara man orkar leta. Säkerligen finns det någon som kan passa dig där du kan söka bidrag till din resa. Kan verkligen förstå att du vill göra detta. :)
Googla runt lite på stipendium och japan så kanske du hittar något? Om inte annat så ska det finnas buntvis med böcker om stipendium på biblioteket.
Lycka till! Och berätta förstås hur det går. :)

(Tycker du har hamnat alldeles på rätt forum. ;) )

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Upp till toppen
Annons: