Annons:
Etikettallmänt
Läst 1763 ggr
Alexej
11/29/08, 5:44 PM

Tyska/svenska sajter

Det finns 2 intressanta sajter för tyska utvandare till Sverige men också för svenskar som är intresserade.Sajterna har tex svenska nyheter, tips, chat och svenska tv-tips för tysk TV.

Schwedenwoche

Schwedenforum

Också intressant för de som söker tyska arbetskrafter och au-pair eller vill hyra ut sin sommarstuga till tyska turister.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
LenaK63
12/1/08, 11:52 PM
#1

Tack! Kan vara bra för bekanta Schweden-fans!!

Ylva-Li
12/2/08, 10:13 AM
#2

Åh jättebra! De ska jag visa för sambon! :D Han kan nog behöva nåt liknande när vi flyttar tillbaka till Sverige om 3 veckor.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Gnidde
1/30/09, 3:46 PM
#3

Kan man även söka på utvandrade Svenskar bakåt i tiden. Har en släkting som i slutet av 1800 talet enligt kyrkböckerna utvandrade till Lybeck i tyskland har sökt honom men ej funnit honom.

Hälsningar Gnidde.

catomania
2/7/09, 1:16 AM
#4

Tack Alexej. Vad gjode vi utan dina tips?..  Glad

eastxtro
8/28/09, 3:13 PM
#5

hej, jag vill fråga er och hoppas att ni kan hjälpa mig. jag flzttade 2007 från tyskland till sverige. jag jobba nu som betonborrare menm jag är utbildat Grafisk Formgivare. i tyskland hade jag med min sambo ochså 3 är egen reklambyrå. jag vet om jag vill jobba med den yrke så måste jag prata svensk perfekt men jag tror att jag förstor nästan allt och jag prata så som jag skriver nu. kanske ni känner ett förtag dom behöver folk som jag. kan tänka mig ochså att jobba i svensk / tysk kundtjänst. men jag villl iaf inte jobba som telefonintervjuare. detta kan jag inte.

hoppas ni kan hjälpa liten.

jag bo närra göteborg

eastxtro

Upp till toppen
Annons: