Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2827 ggr
JosseT
5/14/09, 10:34 PM

Ot.Vart bor du som är medlem på denna ifokus?

Ot.Vart bor du som är medlem på denna iFokus?

Jag bor i uppland. Skrattande

Annons:
LenaK63
5/15/09, 1:15 AM
#1

Bor i Tyskland, i närheten av Flensburg sedan ca 2 år. Har inte bott i Sverige sedan 1984.

[mingdie]
5/15/09, 9:02 AM
#2

Nya Zealand, Har inte bott i Sverige sedan 1987.

Ylva-Li
5/15/09, 3:09 PM
#3

Ja jag är ju hemma i Sverige igen. :)
Men bodde i Tyskland.

(Ni får förlåta att det inte hänt så mycket här på sistone, det har varit mycket att stå i hemma.)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

bosse
5/15/09, 7:33 PM
#4

Och jag är bosatt i Libanon. Jag har faktiskt prel. bokat biljetter för mej och grabbarna idag att åka och turista i Sverige en månad i sommar. Senast jag var där så var för 3 år sen och under kriget här i Libanon. När jag åkte därifrån den gången var jag ganska säker på att näste resa skulle troligen bli till nån av mina syskons begravning. Nu har min äldsta brorsa fått cancer och jag insåg ganska snabbt att det kanske var bättre att åka innan begravningen. Jag brukar ofta lyssna på Alf Robertsson, när han sjunger:"Strö inga blommor på min grav om du inte gav mej några när jag levde…"

Ylva-Li
5/15/09, 7:42 PM
#5

#4 Ledsen att höra om din bror Bosse..
Jag tycker du gör rätt i att åka och hälsa på honom nu.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

[Thiah]
5/19/09, 8:20 PM
#6

Finland sedan 2006…Stockholm är svenska hemorten annars

Annons:
Halvdansken
6/2/09, 5:10 PM
#7

Josse, eftersom denna siten handlar om folk som utvandrat från Sverige, så är det väl knappast Off Topic.

Jag bor i Danmark (tidigare Nya Zealand). Uppland ligger i Sverige, är du säker på att du är på rätt sajt?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

cathrine70
6/4/09, 5:19 PM
#8

Jag  bor  i  Finland sedan -97  med mina 3 barn och  makeGlad

[Thiah]
6/4/09, 11:22 PM
#9

Vart bor du cathrine7??? Jag bor i Esbo /Helsingfors…

cathrine70
6/4/09, 11:29 PM
#10

hahahha, nämen, då  är vi grannar, i Grankulla bor  jag Glad

cathrine70
6/4/09, 11:29 PM
#11
[Thiah]
6/5/09, 12:31 AM
#12

Hahhaha va fan…jag jobbar ju på gränsen till grankulla…  Smedsby Daghem.. Bor själv i  Kilo… :D

Va häftigt. :D

cathrine70
6/5/09, 1:55 PM
#13

Men tänk så  lustigt…. Jag  vet  var Du jobbar då…hihih. Trivs Du här? hur kom det  sig att Du kom till Finland? Pojkvän  brukar det  oftas vara. Jag  är snart 40 år så  mina barn  är stora redan  och  alla födda på Danderyd. åker Du ofta till stockholm eller var Du  kommer ifrån? Jag  kommer att  jobba som bara den  så jag  hoppas jag  kommer att ha tid att åka  till stockholm.

Ha det  så  bra,

CathrineGlad

Annons:
[Thiah]
6/5/09, 10:45 PM
#14

#13 Jo jag trivs super bra. Kom hit för killens skull och vi gifte oss för 11 månader sen. Jag åker inte så ofta till sverige faktiskt. Oftast kommer mina föräldrar hit över en helg eller så. Själv?

cathrine70
6/5/09, 11:06 PM
#15

Jag  brukar  faktiskt åka 2-3 gånger/år  till stockholm, shoppa och  träffa vänner. Försöker åka nu  på sommaren.

LenaK63
6/6/09, 1:42 AM
#16

#7 Halvdansken!

Var bor du i Danmark. Känner mig litet dragen till Danmark eftersom vi alltid åker igenom och över tre broar till Skåne för att hälsa på sonen med familj. Folk är så vänliga och hjälpsamma i Danmark.

Danmark är ju också ett så inbjudande och sommarvänligt land. Fast nästan alltid regnar det när vi åker förbi Kolding!!

Halvdansken
6/6/09, 2:28 PM
#17

Lena, jag bor i en kommun som heter Høje-Taastrup, utanför en liten by som heter Sengeløse. Det ligger precis mittemellan Köpenhamn och Roskilde (3,5 mil utanför Köpenhamn). Det tar ca 30 minuter med bil att komma in till "byen".

Danmark är knökfullt med små pittoreska byar med gamla gårdar och stråtak och allt det där. Nu är jag ju från Skåne, så det var inte så stor skillnad för mig att flytta.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

maudrenee
6/25/09, 6:30 PM
#18

hej hej, jag bor pa mallorca sedan 4 ar tillbaka:)

dragonheart1976
7/3/09, 3:38 AM
#19

Hej!

Kommer egentligen fran Tyskland men bor här i Sverige sedan 3 månader tillbaka. Bodde för precis i Berlin.

[Thiah]
7/13/09, 12:05 AM
#20

#19 är du tyskfödd alltså?

Annons:
[YlvaP]
8/9/09, 8:39 PM
#21

Jag bor på Åland numera.

[Thiah]
8/10/09, 1:08 AM
#22

Åland verkar så trevligt.. Jag skulle vilja åka dit och stanna ett par dagar.

[YlvaP]
8/10/09, 10:53 AM
#23

Det är bara att komma. Skrattande

eastxtro
8/28/09, 4:30 PM
#24

hej dragonheart, jag komma ochså från tyskland och bo från 2007 här i sverige, närra trollhättan. jag tror de är inte så långt bort från skaraborg.

hälsningar

eastxtro

MaalinF
9/3/09, 2:05 PM
#25

jag bor i Göteborg men vill utvandra någon gång!


 

 

niffen
9/17/09, 6:44 PM
#26

Ny på sajten här!

Jag bor i Stockholm men vill väldigt gärna (SKA!) utvandra någon gång!

veomi
9/18/09, 3:31 AM
#27

Jag bor i Tyskland sedan 5 ar.

" Dont dream your life, Live your dream "

Annons:
RuiXue
3/22/10, 7:35 PM
#28

Flyttade till Köpenhamn för ca. 3.5 årsedan. Är just nu skriven i Malmö men på väg att flytta tillbaka till Danmark för att slippa pendla till jobbet som ligger i Brøndby kommun. Har jobbat lite i Høje-Taastrup och Hedehusene innan också, men nu har jag fast jobb i Brøndby sen 2007Flört Min man bor i Tårnby och vi ser Kastrup flygplats ifrån lägenheten.

Kanske finns en chans att jag utvandrar ifrån Norden också i form av att flytta till Kina åtminstone tillfälligt (min man är från Kina)Skrattande

Jennie


gun92884
11/12/10, 9:40 PM
#29

Ar fodd stockholmare men bor se'n 1989 i Staterna; i Ada, Michigan. Ada ar en liten pittoresque stad sydost om Grand Rapids. Min (skotsks) dotter ar gift med en amerikan och bor i Minneapolis, Minnesota. Min (svensks) son bor i Sodertalje.

I min forsta flykt fran Sverige bodde jag i Watford, senare London (Hampstead Heath, huset precis mittemot tunnelbanan). Flyttade se'n till Edinburgh och ett forsta aktenskap med en Border Scot. Bodde ocksa ett par ar pa gransen till England (Northumberland), i Coldstream, den lilla sta'n som ar home to the Queen's Coldstream Guards. Fast det fanns inga dar da, bara ett litet museum.

Ett par ar i borjan pa 70-talet i Sverige da jag undervisade pa TBV och gick som extralarare pa gymnasieskolan. Skilsmassa, och flytt till Frankrike. Forst Paris, se'n Atlantkusten med Les Landes och Basqueregionen (Biarritz, Bayonne) och senare osterut till Ardeche.

Nar min (franska) man och (skotska) dotter och jag forst flyttade till Staterna fran Frankrike (Orleans pa vintern, Ardeche pa sommaren) var malet North St Paul, Minnesota, ungefar 30 minuter fran Minneapolis. Pa senare ar har vi bott i Florida, Louisiana, Georgia, Mississippi och nu tillbaka norrover, i Michigan. All flytt pa grund av arbete.

Godsagare
5/2/11, 2:01 PM
#30

Nyligen hittat hit.

Jag bor i Peking. Men är väl just nu bara temporärt "utvandrad". Pluggar här ett år men man vet aldrig. Jag älskar stället!

Upp till toppen
Annons: