Annons:
Etikettallmänt
Läst 1711 ggr
keeplivingthedream
10/7/09, 9:53 PM

Australien

Hejsan.

Det är så hära att jag skulle vela flytta och jobba i Australien. Men hur jag än letar och håller på så får jag inte svar på mina frågor, så jag frågar väll här Glad

Jag vet precis vad jag vill jobba med, men det är så att jag orkar inte vänta tills jag fyller 18, jag får den dära känslan: jag vill flytta nu! Så jag undrar om man kan flytta dit när jag har gått ut grundskolan men utan någon mer utbildning?

Och det jag vill jobba som är livräddare, så jag undrar vad man måste ha bra betyg i för det? Idrott har jag ju redan kommit på Flört, men resten.

Tack för hjälp. Det kanske blev lite luddigt.

Annons:
LenaK63
10/8/09, 12:58 AM
#1

Gör färdigt så mycket utbildning du kan först innan du ger dig iväg. Det är inte lätt att skapa sig en  ny existens i ett annat land utan betyg eller andra bevis på att man skolat sig.

I det nya landet gäller inte samma regler för att få jobba med det man önskar. Om du vill jobba som livräddare finns det säkert massor du kan lära och skaffa bevis/diplom/betyg/intyg/certifikat (eller vad det nu kan heta)  för att du lärt dig och kan hantera en livräddande situation. Sverige är ett modernt land och förmodligen kan du få bra papper på din utbildning.

Det gör början mycket enklare än att bara sticka iväg och pröva. Glöm inte heller språket som kan vara en stor barriär i början.

Lycka till!    (låt oss gärna veta hur det går!)

Kram

från en som prövat

Halvdansken
10/13/09, 1:57 PM
#2

Jag vet heller inte om man får flytta sådär när man inte är myndig. Tror inte tt Australien skulle ta emot en ensam minderårig. Det blir nog också svårt att skaffa lägenhet och liknande.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Thiah]
10/14/09, 2:00 AM
#3

Jag har en vän som flyttade direkt efter gymnasiet till australien. Hon gick uni där. Det finns skolor där så vill du komma dit och typ studera så kolla upp det.

HHB-
12/1/09, 11:53 PM
#4

Jag råder dig att stanna kvar och gå ut åtminstonde gymnasiet.

Impulsflyttningar vet jag av egen erfarenhet inte lönar sig i längden, och hur ska du kunna ta hand om dig själv om du inte är myndig? Du ska betala hyra handla mat etc.

Upp till toppen
Annons: