Annons:
Etikettkultur-tradition
Läst 1289 ggr
bosse
12/24/09, 11:31 AM

God Jul!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Jul!

Här Byblos är det strålande sol och +20C, men det bör bli varmare under dan. Det är nästan vinstilla, endast 7km/h. Ställer jag mej ute på balkongen kan jag  höra julsånger från Souken och centrum. Tittar jag tvärs över gatan ser jag denna änglatrumpet stå i blom och går jag närmare, så är det massor av bin. Grannarna har planterat olika slags grönsaker som dom kan skörda till julen.

Ha en bra dag var än ni bor.

bosse

Annons:
bosse
12/24/09, 11:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och här ett foto på ett bi som jobbar flitigt inför julen.

bosse
12/24/09, 11:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag ska även lägga ut ett foto på en av många solnedgångar jag har fotat under åren.

idinskofinnsmaskar
12/26/09, 4:54 PM
#3

otroligt vackra bilder!

här var det, nej jag vet inte hur kallt det var, jag är bara liiiiite avundsjuk på 20+ Glad

LenaK63
12/30/09, 8:36 PM
#4

Gott Nytt År alla ute i "förskingringen"!

Underbara bilder Bosse. Här är vi tacksamma för 1,3+ så vi inte behöver skrapa bilen eller halka på trottoaren. Men snart får vi vår med sol och värme även här litet mer norrut.

bosse
1/11/10, 2:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Detta tog jag uppe på 1,000meters nivån  nere i en dal den 6tte januari eller för en vecka sen.

bosse
1/11/10, 2:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag åkte egentligen upp i bergen för att hämta källvatten. Vi har ovanligt lite snö och alla pister är stängda. Jag ville iaf fota snön som fortfarande finns kvar i Sannine, den näst högsta toppen efter The Cedars på 3,084 m. Jag åkte ett par hundra meter högre upp där jag hade fri sikt över bergen söderut och tog detta foto.

Annons:
bosse
1/11/10, 2:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Dröm om min förvåning, när jag stiger ur bilen på 1,400 m och ser dessa vackra blommor vid vägkanten. Min fru säger att dom kallas för "fisk mun" på arabiska.

bosse
1/11/10, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och här i närbild.

Resten av dan fotade jag nere i Nahr Ibrahim som är ca 1000 m djup smal dal med en liten flod i botten. Den rinner upp vid ett gammalt grekiskt tempel som var helgat till Adonis. Jag fotade ocks kungen av Byblos sommarpalats eller rättare sagt ruinerna. Det var byggt på den norra sidan av Nahr Ibrahim med en vidunderlig utsikt.

Upp till toppen
Annons: